Riskerna med varumärken, produkter och reklam av Gottlieb Jakob

Författare

Jakob Gottlieb

Författare

Mats Lundberg

Författare

Anette Henrysson

Fotograf

Per Lundström

ISBN

9789188809957

Bandtyp

haftad

Utgivningsdatum

Sidor

165

Språk

swe swe

Kategorier

Riskerna med varumärken, produkter och reklam av


Loading Uppdaterar varukorg...

Beskrivning:

En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall. Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen. ?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ? − Ingela Stenson, kommunikationsexpert ?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.?

Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i Stockholm Jakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs. Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co

LoadingUppdaterar...

Varukorg

Din varukorg är tom
Besök butiken

  • Produktkategorier

  • Beställ bokerbjudande

  • Vill du bli kontaktad om våra bokerbjudanden?

  • Vad tycker andra om Vulkan?