Riskerna med varumärken, produkter och reklam av Gottlieb Jakob

230 SEK
I lager
ISBN : 9789188809957
Språk : Svenska
Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken, produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Patent- och marknadsdomstolen.
 
 
Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ. 
 
– Ingela Stenson, omvärldsanalytiker United Minds
 
 
Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken. 
 
– Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund
 
Jakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver ID24, som en del av HM Group AB. Företaget producerar och levererar second display-lösningar till detaljhandeln.
 
Niklas Sandell, jurist, och Mats Lundberg, VD och jurist, arbetar hos immaterialrättsrådgivarna Groth & Co. Niklas och Mats är båda praktiserande jurister specialiserade på immaterialrätt, digital juridik och marknadsrätt.
ISBN : 9789188809957
Format : 130.00 X 200.00
Språk : Svenska
Sidor. : 165
Utgivningsdatum : 2018/06/20
Författare : Jakob Gottlieb,Mats Lundberg,Anette Henrysson
Photographs by : Per Lundström
Write Your Own Review
Du recenserar:Riskerna med varumärken, produkter och reklam av Gottlieb Jakob
Sigillet är utfärdat av kreditupplysningsföretaget AB Syna www.syna.se