Ekonomi & ledarskap

Visa som Listvy Rutnät

Artiklar 11-20 av 140

per sida
Sätt fallande sortering
  1. MUMlare är vi allihopa
    MUMlare är vi allihopa
    239 SEK

    Varför förstår inte min misskötsamma medarbetare att hen behöver förändra sig?The MUM-effect har forskare kallat den mänskliga tendensen att undvika svåra samtal. Vi drar oss för att komma till skott och när vi väl gör det slätar vi över och lindar in budskapet till den grad att det blir otydligt. Vi är alla MUMlare.

    Läs mer
  2. Nittionio regler för tillväxtskapare
    Nittionio regler för tillväxtskapare
    249 SEK

    I Nittionio regler för Tillväxtskapare delar Lars Diethelm och Michael Engström med sig av deras erfarenheter från deras långa och gedigna verksamhet som framgångsrika tillväxtbyggare. I boken sammanfattas på ett inspirerande och lättillgängligt sätt aktuell forskning inom området, generöst illustrerad med exempel ur verkligheten.

    Läs mer
  3. Tiden ljuger aldrig
    Tiden ljuger aldrig
    450 SEK

    Äntligen en bok om MTM i modernare utformning och innehåll på svenska.

    Böcker om MTM skrevs flitigt på 1940- och 1950-talet och många böcker är endast på engelska.

     

    Läs mer
  4. Funktionskrav i upphandling. Konsten att köpa rätt vara till rätt pris.
    Funktionskrav i upphandling. Konsten att köpa rätt vara till rätt pris.
    499 SEK

    Boken behandlar de olika faserna av en upphandling från start av upphandlingen, utformningen av krav och upphandlingsdokumentation, utvärderingsmodeller och kravuppföljning under kontrakt. Fokus läggs dock på den komplexa uppgiften att kravställa rätt tekniskt system och dessutom kravställa detta på rätt sätt, så att minimal risk för missförstånd uppstår mellan beställare och leverantör.

    Läs mer
  5. Försäljning i konsultföretag
    Försäljning i konsultföretag
    299 SEK

    FÖRSÄLJNING I KONSULTFÖRETAG

    Vad är det som gör att man lyckas inom försäljning av kvalificerade konsulttjänster?

    Hur gör man för att öka resultatet av sina insatser och hur skapar man affärer med god vinstmarginal?

    Dessa är frågor som många konsultföretag brottas med, och där några lyckas bättre än andra. I den här boken får du veta hur de mest framgångsrika gör. På ett tydligt och konkret sätt ger den en lång rad handfasta råd om och exempel på framgångsrika strategier och arbetssätt som praktiseras ute i konsultföretagen.

    Boken, nu i sin tredje upplaga, vänder sig till alla som utifrån olika roller arbetar med försäljning i konsultföretag. Den är oumbärlig läsning för dig som är konsult, säljare, försäljningschef, konsultchef eller VD, och vill kunna prestera bättre.

    Läs mer
  6. Att förstå försäljning
    Att förstå försäljning
    199 SEK

    Ditt ansvar och uppgift är att skapa ett försäljningsresultat. Mitt själv­påtagna ansvar och uppgift är att beskriva vad ett försäljningsresultat består av och vad du ska förstå och agera på för att det ska uppnås. Jag gör det genom metoden Sales Setup som är konstruerad för att förklara försäljning som koncept och uppgift.

    Läs mer
  7. Människan bakom ledarskapet
    Människan bakom ledarskapet
    179 SEK

    Redan i samband med min första anställning som tidningsbud i 14-årsåldern fick jag erfara vad både bra och dåligt ledarskap kan innebära för den enskilda individen. Jag tänkte inte så mycket på det just då, men längre fram i livet har jag många gånger tänkt på den situation som jag då utsattes för.

     

    Läs mer
  8. Ingen vill vara ett nyckeltal
    Ingen vill vara ett nyckeltal
    195 SEK

    Innehållet i denna bok bygger mångårig praktik, aktuella teorier, föreläsningar, debattartiklar och böcker inom HR-sfären. Syftet är att väcka tankar och inspirera till utveckling, nya perspektiv och att ta ett steg framåt.

    Läs mer
  9. Fantastiska kundmöten : Gör skillnad för kunder i din butik
    Fantastiska kundmöten : Gör skillnad för kunder i din butik
    249 SEK

    I boken Fantastiska kundmöten – Gör skillnad för kunder i din butik ger vi dig våra allra bästa tips, våra insikter och våra stories. Vi delar också med oss av konkreta övningar som utvecklar, skapar teamkänsla och ger mervärde för dig och dina kunder.

     

    ”Tänk dig att varje dag gå hem från jobbet och känna att du lärt dig något nytt och blivit ännu lite bättre. Vilken härlig känsla!”

    Läs mer
Visa som Listvy Rutnät

Artiklar 11-20 av 140

per sida
Sätt fallande sortering